Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Italiaanse hit op muziek Pied Piper

  • leon

    Wie weet hoe dit Italiaanse lied heet en van wie het is? Veel gehoord, maar kon er geen touw aan vastknopen.

  • Lianne

    Ciao Leon,

    HET NUMMER WAT JE ZOEKT HEET “BANDIERA GIALLA” EN IS VAN ROCCO GRANATA…..

    hopelijk kun je er wat mee!

    GROETJES, LIANNE

  • leon

    Grazie mille!

    Ik heb een versie gehoord van een italiaans bandje, maar dit is inderdaad de tekst. Nu nog even vertalen. We hebben plannen om evt. tzt naar Italie te verhuizen, dus dan moeten we wel wat van de muziekcultuur kennen toch?

    Leon

  • Lianne

    Ciao Leon,

    Wat betreft de italiaanse muziek, die leer je snel genoeg hoor…maar iets weten over het land kan zeker geen kwaad. Ze hebben mij indertijd het boek HANDBOEK ITALIE - gids voor de jaren negentig (William Ward) kado gedaan. Inmiddels is het dus een verouderde versie, maar misschien bestaat er wel een up to date versie. Het ISBN nr is: 90-388-8397-8 Hopelijk vindt je iets met deze gegevens.

    Vanwaar, als ik het vragen mag, de keus om naar Italie te verhuizen? Voor school of werk? Met het hele gezin?

    Zorg dat je de nodige info verzamelt voor je weggaat. Uiteraard is het vandaag de dag niet moeilijk om info te verkrijgen, via internet vindt je bijna alles. Maar zorg dat je goed voorgelicht vertrekt, in italie lichten ze je nl nergens over in…je moet alles zelf ontdekken! Dus alle info die je in ned al kunt vergaren is meegenomen.

    Hoe is het met de taal? Lukt het je al aardig, cursus gedaan? Het snelste leer je het natuurlijk in het land zelf, dan moet je nl wel! Ik ben hier nu tien jaar, ben het eerste jaar naar school geweest en nog ken ik niet alle italiaanse woorden. Wat grammatica betreft schijn je het nooit allemaal te kunnen leren….hebben een scala aan werkwoorden en tijden…. dus, zet je maar schrap! Haha, dit is niet om je de moed te ontnemen hoor, just for your information….voorkomen is altijd beter dan genezen!

    Hoop dat ik je van dienst heb kunnen zijn met de info tot zover, mocht je vragen hebben of andere info willen, vraag het me gerust. Waar ik kan helpen zal ik het zeker doen……!

    In bocca al lupo….(betekent succes)….vertaling: in de bek van de wolf…en als antwoord geef je dan; Crepi…. dat de wolf maar mag kreperen!

    Tanti saluti,

    Lianne

  • leon

    heb je mijn mail gehad?

  • Frank Schipper

    Inde jaren 70/80 ???, was er een Italiaanse hit Charlie???

    Weet iemand de juiste naam van het lied en de naam van de zanger?

  • Jos Jansen

    Frank Schipper Schreef:

    ——————————————————-

    > Inde jaren 70/80 ???, was er een Italiaanse hit

    > Charlie???

    >

    > Weet iemand de juiste naam van het lied en de naam

    > van de zanger?

    charly van santabarbara uit 1973 is spaans