Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Italiaanse "Bløf"

  • Judit

    Ik ben op zoek naar een Italiaanse band die ik op de radio (in Italië) heb gehoord.

    De muziek deed mij erg aan de Nederlandse band Bløf denken maar dan in het Italiaans.

    De naam van de band zou volgens iemand aldaar iets als “Man(n)a” zijn, weet iemand iets meer of heeft voor mij een link?

    Bij voorbaat dank!

  • Ruud

    Als je nog weet hoe ze de groep noemde,dan kan je natuurlijk op google.it of andere zoekmachine zoeken, Als je dat nog weet kom je een heel eind…

    En ja de italiaanse taal heeft geen 26 letters dat bemoeilijkt soms. Staat er bijvoorbeeld ‘magna’ geschreven dan spreekt men dat uit als ‘manja’ Als je liefhebber bent van italiaanse muziek mogen de italiaans Prisma woordenboeken natuurlijk niet ontbreken. In de Prisma staat alles (ook de scheld en vieze woorden). Ik bezit ook de Italiaanse Van Dale, maar daar hebben ze toch een heel wat van deze woorden weggelaten (en dat voelt als sencuur)…… m.a.w. ik kan alles gaan opschrijven i.v.m. de uitspraak, maar het staat in elk woordenboek.

    Suc6