Hallo,

Enkele dagen liet ik hier op het prikbord onderstaande boodschap na. Bij nader inzien heb ik dit waarschijnlijk onrechtstreeks gepost, vandaar een nieuwe poging.

Kunnen jullie me helpen aan suggesties voor een vergevingslied in de huwelijksmis en een ideaal liedje voor de openingsdans (genre: gloria van umberto tozzi of insieme van toto cutugno,…). Liefst geen te moeilijk vergevingslied en ook niet te lang en/of triestig qua sfeer

Dit weekend afgesproken met de zanger en zangeres voor het verzorgen van de muziek in de huwelijksmis. Grootste probleem blijkt echter niet zozeer de tekst te leren maar het vinden van de gepaste partituren voor volgende nummers van umberto tozzi:

- ‘Toi, tu’ > umberto tozzi en ceréna

- ‘Gente di mare’ > umberto tozzi

- ‘Felicità’ > Al Bano & Romina Power

Jullie zouden ons hier gigantisch mee vooruit helpen kunnen.

Ten slotte kan iemand volgende schrijfwijze controleren op spelling aub. Achteraan in het misboekje had ik graag geschreven: ‘Graze mille a tutti… e arrivederci’

Klopt dit of sluipt er een spellingsfout in?

Bedankt voor jullie medewerking!

Een italian song liefhebber,

Sofie lafaut

sofie.lafaut@gmail.com

italiaans vergevingslied voor huwelijksmis gezocht

Gepost door: Sofie Lafaut ()

Datum: 05 juni 2009 15:39

Hallo,

Ben volop nog op zoek naar een geschikt italiaans vergevingslied voor in mijn huwelijksmis. Ik dacht al aan ‘'Perdono’' van Tiziano Ferro maar ik denk dat mijn tenor dat niet echt gaat zien zitten. Das bijna niet te doen om dit vanbuiten te leren. Zou er iets van Zucchero of Laura Pausini voor kunnen dienen? Alle suggesties zijn welkom. Zelf ben ik verzot op italiaanse muziek ook al is mijn italiaans verre van opperbest, ik laat me vooral leiden door de sfeer van het lied en de mooie taal.

Hieronder zet ik even op een rijtje wat ik al uitgedokterd had. Hierbij zijn betere suggesties meer dan welkom, evenals de teksten in het italiaans (wie weet zelfs partituren voor mijn tenor) en de vertalingen hiervan in het nederlands. Hulp bij juiste schrijfwijzes om het even wat. Als dit zou lukken, spring ik een gat in de lucht. Zou dit tegen eind juni 2009 volledig achter de rug moeten hebben, wil ik onbezorgd de laatste voorbereidingen kunnen treffen.

Intredelied: La valle del eden van Nino del'angelo

uittredelied: Felicita van al bano en romina power of l' italiano van Toto Cutugno

Communielied: Vivo per lei van Andrea Bocelli en Laura Pausini

offerandelied: The power of love van Andrea Bocelli

Bezinning?: Insieme van Toto Cutugno

Mogelijke bijkomende nummers: Terra promessa van Eros ramazotti, Gloria van Umberto tozzi

Ook nog op zoek naar het ideale openingsdanslied, had graag italiaans met wat swung erin, zodat de sfeer meteen gezet is: Dacht hierbij aan Gloria van Umberto Tozzi. Betere suggesties in die stijl zijn meer dan welkom

Arrivederci e graze mille à tutti

Sofie Lafaut

sofie.lafaut@gmail.com