Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Gerardina Trovato

  • Rob Ebbers

    Gerdina Trovato - I sogni (nieuw album)

    Gerardina is de dochter van een beroemde Siciliaanse dokter, ze studeerde in Catania, en besloot toen naar Rome te verhuizen om aan haar muzikale carrière te werken.

    Na wat ervaring als achtergrond zangeres opgedaan te hebben kwam ze in contact met Caterina Caselli die toen A&R manager was voor het prestigieuze Italiaanse label Sugar Music. Daar raakte haar carrière in een stroomversnelling als ze gekoppeld wordt aan de Italiaanse producer Mauro Malavasi. Malavasi produceert haar eerste twee albums met als grote hits “Non ho più la mia citta” waarmee ze in 1993 de tweede plaats van het San Remo Festival behaalde. Haar tweede single “Sognare Sognare” werd ook een hele grote hit in dat jaar.

    In 1994 deed zij weer mee aan het San Remo festival met de single “Non è un film” waar ook een hele pakkende video clip bij werd gemaakt door Oliviero Toscani, de beroemde Italiaanse fotograaf. De video werd gemaakt om aandacht voor de situatie in het voormalige Joegolsvië te krijgen en bevatte aangrijpende beelden over de oorlog. Het album met de gelijknamige titel behaalde de platina status in Italië en werd in veel Europese landen uitgebracht waaronder ook in Nederland. Op het album “Non è un film” stond ook een duet met Andrea Bocelli getiteld “Vivere” en dit werd de grote wereldwijde doorbraak voor Geradina Trovato.

    In 1996 maakte ze haar derde album getiteld “Ho Trovato” met de single “Piccoli gia grandi” en dat werd een grote hit in die zomer. Ze nam ook nog een duet op Renato Zero en werkte samen met Enzo Graganiello en Verba Volant.

    In 1997 kwam haar eerste Greatest hits album uit getiteld “Il sole dentro” en in 2000 nam ze weer met veel succes deel aan het San Remo festival met de titel “Gechi e vampri” welke in Italië de gouden status behaalde. Daarna raakte ze echter een beetje op de achtergrond en verdween ze uit de spotlights.

    Maar nu in 2008 is Gerardina weer helemaal terug.

    De beroemde producer Massimo Luca die ook Gianluca Grignani, Paola e Chiara en Annalisa Minetti produceerde maakte met Gerardina het minialbum “I sogni”.

    Op dit album staan naast haar nieuwe single “I sogni” (met diverse mixen) ook nog andere zeer sterke titels.

    Haar nieuwe sound is zeer passioneel en aanstekelijk. Gerardina is weer druk aan het werk en zal zeker nog dit jaar meer van haar laten horen.

    April 2008

    DEE 2 Records

    www.dee2records.com

  • Mike Schijf

    Geachte Rob Ebbers,

    Ik ben al jaren lang een groot lief hebber van muziek, en met name zangeressen.

    Gerardina Trovato is mij niet ontgaan, een fantastische zangeres. Geweldige afwisselende nummers. Mijn vraag is of U een weg weet om gemakkelijk aan italiaanse muziek te komen, o.a. aan “I Sogni”…? Ik heb ook twee jaar lang bestellingen geplaatst om aan de DVD te komen van Elisa ('“ Lotus” ) , tevergeefs,….toen was ik eindelijk in Italië,….was deze uit de handel genomen….

    Gegroet Mike.